جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۸
کد خبر: ۸۲۲۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
فرهنگسرای مهر برگزار می‌کند:

آیین رونمایی از کتاب مجموعه شعر ۱۷۵ اقیانوس

همزمان با شب شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، کتاب مجموعه شعرهای شاعران کشور برای غواصان شهید با عنوان «۱۷۵ اقیانوس» نوزدهم مرداد در فرهنگسرای مهر رونمایی می‌شود.
آیین رونمایی از کتاب مجموعه شعر ۱۷۵ اقیانوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کتاب مجموعه شعر «۱۷۵ اقیانوس» به همت میلاد عرفان‌پور گردآوری شده و با همکاری سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، موسسه فرهنگی شهرستان ادب و انتشارات صریر منتشر شده است.

این کتاب شامل شعرهای ۶۰ شاعر کشور درباره شهیدان غواص است و در این کتاب، اشعار علیرضا قزوه، سعید حدادیان، حامد عسکری، نفیسه سادات موسوی و جمعی دیگر از شاعران شناخته شده و جوان و گمنام آمده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «انتشار خبر تفحص 270 شهید از جمله 175 شهید غواص، آغاز سال 1394 را با حماسه و شوری عاشورایی پیوند زد تا بار دیگر پرچم مظلومیت و غیرت مردان این سرزمین در جهان برافراشته شود و عطری از یوسف‌های خمینی(ره) به مادران و پدران چشم انتظار برسد. از ابتدای انتشار این خبر خوش تا تشییع تاریخی این شهدا و پس از آن، در کنار فعالیت‌های سایر هنرمندان، موج گسترده‌ای از شاعران به سرودن درباره این شهدا به خصوص 175 شهید غواص که در عملیات کربلای چهار، اسیر و با دست بسته زنده به نور شده بودند پرداختند.» 
 
شعرخوانی علیرضا قزوه، مداحی سعید حدادیان و روایت عملیات کربلای چهار توسط حیدر حیدری جانباز این عملیات از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود. حیدری با 25 درصد جانبازی اعصاب و روان، از رزمندگان عملیات کربلای چهار بوده و از شب عملیات و همرزمان خط شکن و غواصش خاطرات زیادی دارد.

این برنامه با حضور گل‌علی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و علی‌محمد مودب مدیر انتشارات شهرستان ادب و حیدر حیدری جانباز عملیات کربلای4 روز دوشنبه 19 مردادماه، ساعت 18 در فرهنگسرای مهر برگزار خواهد شد.
  
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای مهر واقع در خانی‌آبادنو، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 55033900 تماس بگیرند.
نظر شما